Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Funkční bezpečnost snímačů tlaku BD SENSORS, s.r.o.
Šimoník, Martin ; Hlinka,, Jiří (oponent) ; Fuchs,, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou funkční bezpečnosti snímače tlaku XMP i vyráběného firmou BD SENSORS. Cílem práce je prokázat splnění požadavků na funkční úroveň integrity bezpečnosti SIL 3. Práce je rozdělena do tří částí. První část práce se zabývá pojmem funkční bezpečnost, definuje základní pojmy funkční bezpečnosti, porovnává přístupy funkční bezpečnosti dle vybraných norem a stanovuje obecný postup stanovení funkční bezpečnosti. Druhá část práce pojednává o spolehlivosti technických systémů, definuje spolehlivostní ukazatele a popisuje vybrané typy spolehlivostních analýz užívaných v praxi a to zejména na analýzu FMEA/FMECA. Poslední část se zabývá praktikováním spolehlivostních analýz na snímači XMP i a zhodnocením dosažených výsledků.
Spolehlivost technických systémů
Jirgl, Miroslav ; Šedivá, Soňa (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá spolehlivostí technických systémů. Obsah práce lze rozdělit na čtyři základní části. První část práce se zabývá matematickým popisem spolehlivosti. K tomu se používá pravděpodobnost a statistika. Obsahuje definici a vlastnosti náhodných jevů, popis diskrétní a spojité náhodné veličiny a její rozdělení. Druhá část práce se věnuje definici a vyjádření spolehlivosti, typům poruch v číslicových obvodech a spolehlivosti elektronických součástek. Je úvodem do problematiky spolehlivosti. Třetí část práce je věnována tvorbě spolehlivostních modelů a spolehlivostním analýzám. U každé metody tvorby spolehlivostního modelu je uvedena její podstata, stručný postup a na závěr její použitelnost, tedy hlavní výhody a nevýhody. Dále jsou podrobněji popsány dvě nejpoužívanější spolehlivostní analýzy - Analýza způsobů a důsledků poruch FMEA (resp. FMECA) a Analýza stromu poruch FTA. Poslední část práce obsahuje praktický příklad výpočtu spolehlivosti. Zkoumaným objektem je Univerzální nabíječ NiMH a NiCd akumulátorů. Spolehlivost je analyzována pomocí blokového modelu, FTA a FMEA.
Modelování a predikce spolehlivosti
Jirgl, Miroslav ; Jalovecký,, Rudolf (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou spolehlivosti technického systému. Obsah práce lze rozdělit na tři základní části. První část je úvodem do problematiky spolehlivosti. Zabývá se definicí a vyjádřením spolehlivosti, tvorbou spolehlivostních modelů a popisem spolehlivostní analýzy. Dále obsahuje přehled spolehlivostních analýz. Nejpoužívanější spolehlivostní analýzy jsou stručně popsány. U každé metody je uvedena její podstata, stručný postup a na závěr její použitelnost, tedy hlavní výhody a nevýhody. Podrobněji je pak popsána Analýza způsobů a důsledků poruch, FMEA. Ve druhé části je proveden rozbor podmínek v letectví a návrh spolehlivostní analýzy digitálního systému - ukazatele podélného vyvážení letounu. Základem návrhu je výběr vhodné metody. Ten vychází z přehledu spolehlivostních analýz uvedeného v předchozí části. Poslední část se zabývá provedením spolehlivostní analýzy FMEA ukazatele podélného vyvážení letounu, diskusí dosažených výsledků a návrhem opatření pro zvýšení spolehlivosti analyzovaného systému - ukazatele podélného vyvážení letounu.
Metody analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel
Novák, Josef ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Nejedlý, Ludvík (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Doktorská práce se zabývá možnými způsoby analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel. Požadavky amerického leteckého předpisu FAR 23 a evropského ekvivalentu CS 23 na certifikaci hydraulických soustav jsou brány v úvahu. Tyto předpisy pokrývají širokou oblast letounů od sportovních až po 19 místné určené pro tzv. sběrnou dopravu. V doktorské práci jsou uvedeny možné vstupy do prediktivních analýz spolehlivosti (testová a provozní data, komerční databáze). Praktická aplikace je provedena na podvozkové hydraulické soustavě vyvíjeného malého dopravního letounu. Je navržena karta poruch pro sběr provozních dat. Hlavní přínos práce by měl být výběr a aplikace nejvhodnějších postupů pro zajištění předepsané úrovně bezpečnosti leteckých hydraulických soustav. Je ukázáno, které postupy jsou vhodné a které nikoliv. Jsou porovnána možná vstupní data pro spolehlivostní analýzy a uvedeny závěry. Složité elektronické soustavy, ale i hydraulické jsou běžnou součástí i menších letadel. Zde se jedná o kategorii, která tvoří hlavní náplň českého leteckého průmyslu.
Analýza spolehlivosti systémů metodou Monte Carlo
Kučírek, Vojtěch ; Havlíková, Marie (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou analýzy spolehlivosti technických systémů. V první části práce jsou popsány nejpoužívanější spolehlivostní ukazatele a rozdělení pravděpodobnosti náhodných veličin. Samostatná kapitola je zde věnována problematice spolehlivosti lidského operátora. V další části práce jsou uvedeny jednotlivé spolehlivostní modely a metody analýzy spolehlivosti systémů. Analýzou spolehlivosti pomocí metody Monte Carlo se zabývá samostatná kapitola. Dále je v práci popsáno několik softwarových prostředků, které lze použít při analýze spolehlivosti systémů. V rámci práce je proveden návrh PLC systému obsluhovaného lidským operátorem. U navrženého systému je provedena analýza spolehlivosti pomocí metody Monte Carlo. Dosažené výsledky jsou porovnány s analyticky vypočtenými hodnotami i s hodnotami určenými pomocí spolehlivostního softwaru.
Analýza spolehlivosti systémů metodou Monte Carlo
Kučírek, Vojtěch ; Havlíková, Marie (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou analýzy spolehlivosti technických systémů. V první části práce jsou popsány nejpoužívanější spolehlivostní ukazatele a rozdělení pravděpodobnosti náhodných veličin. Samostatná kapitola je zde věnována problematice spolehlivosti lidského operátora. V další části práce jsou uvedeny jednotlivé spolehlivostní modely a metody analýzy spolehlivosti systémů. Analýzou spolehlivosti pomocí metody Monte Carlo se zabývá samostatná kapitola. Dále je v práci popsáno několik softwarových prostředků, které lze použít při analýze spolehlivosti systémů. V rámci práce je proveden návrh PLC systému obsluhovaného lidským operátorem. U navrženého systému je provedena analýza spolehlivosti pomocí metody Monte Carlo. Dosažené výsledky jsou porovnány s analyticky vypočtenými hodnotami i s hodnotami určenými pomocí spolehlivostního softwaru.
Spolehlivost technických systémů
Jirgl, Miroslav ; Šedivá, Soňa (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá spolehlivostí technických systémů. Obsah práce lze rozdělit na čtyři základní části. První část práce se zabývá matematickým popisem spolehlivosti. K tomu se používá pravděpodobnost a statistika. Obsahuje definici a vlastnosti náhodných jevů, popis diskrétní a spojité náhodné veličiny a její rozdělení. Druhá část práce se věnuje definici a vyjádření spolehlivosti, typům poruch v číslicových obvodech a spolehlivosti elektronických součástek. Je úvodem do problematiky spolehlivosti. Třetí část práce je věnována tvorbě spolehlivostních modelů a spolehlivostním analýzám. U každé metody tvorby spolehlivostního modelu je uvedena její podstata, stručný postup a na závěr její použitelnost, tedy hlavní výhody a nevýhody. Dále jsou podrobněji popsány dvě nejpoužívanější spolehlivostní analýzy - Analýza způsobů a důsledků poruch FMEA (resp. FMECA) a Analýza stromu poruch FTA. Poslední část práce obsahuje praktický příklad výpočtu spolehlivosti. Zkoumaným objektem je Univerzální nabíječ NiMH a NiCd akumulátorů. Spolehlivost je analyzována pomocí blokového modelu, FTA a FMEA.
Metody analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel
Novák, Josef ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Nejedlý, Ludvík (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Doktorská práce se zabývá možnými způsoby analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel. Požadavky amerického leteckého předpisu FAR 23 a evropského ekvivalentu CS 23 na certifikaci hydraulických soustav jsou brány v úvahu. Tyto předpisy pokrývají širokou oblast letounů od sportovních až po 19 místné určené pro tzv. sběrnou dopravu. V doktorské práci jsou uvedeny možné vstupy do prediktivních analýz spolehlivosti (testová a provozní data, komerční databáze). Praktická aplikace je provedena na podvozkové hydraulické soustavě vyvíjeného malého dopravního letounu. Je navržena karta poruch pro sběr provozních dat. Hlavní přínos práce by měl být výběr a aplikace nejvhodnějších postupů pro zajištění předepsané úrovně bezpečnosti leteckých hydraulických soustav. Je ukázáno, které postupy jsou vhodné a které nikoliv. Jsou porovnána možná vstupní data pro spolehlivostní analýzy a uvedeny závěry. Složité elektronické soustavy, ale i hydraulické jsou běžnou součástí i menších letadel. Zde se jedná o kategorii, která tvoří hlavní náplň českého leteckého průmyslu.
Funkční bezpečnost snímačů tlaku BD SENSORS, s.r.o.
Šimoník, Martin ; Hlinka,, Jiří (oponent) ; Fuchs,, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou funkční bezpečnosti snímače tlaku XMP i vyráběného firmou BD SENSORS. Cílem práce je prokázat splnění požadavků na funkční úroveň integrity bezpečnosti SIL 3. Práce je rozdělena do tří částí. První část práce se zabývá pojmem funkční bezpečnost, definuje základní pojmy funkční bezpečnosti, porovnává přístupy funkční bezpečnosti dle vybraných norem a stanovuje obecný postup stanovení funkční bezpečnosti. Druhá část práce pojednává o spolehlivosti technických systémů, definuje spolehlivostní ukazatele a popisuje vybrané typy spolehlivostních analýz užívaných v praxi a to zejména na analýzu FMEA/FMECA. Poslední část se zabývá praktikováním spolehlivostních analýz na snímači XMP i a zhodnocením dosažených výsledků.
Modelování a predikce spolehlivosti
Jirgl, Miroslav ; Jalovecký,, Rudolf (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou spolehlivosti technického systému. Obsah práce lze rozdělit na tři základní části. První část je úvodem do problematiky spolehlivosti. Zabývá se definicí a vyjádřením spolehlivosti, tvorbou spolehlivostních modelů a popisem spolehlivostní analýzy. Dále obsahuje přehled spolehlivostních analýz. Nejpoužívanější spolehlivostní analýzy jsou stručně popsány. U každé metody je uvedena její podstata, stručný postup a na závěr její použitelnost, tedy hlavní výhody a nevýhody. Podrobněji je pak popsána Analýza způsobů a důsledků poruch, FMEA. Ve druhé části je proveden rozbor podmínek v letectví a návrh spolehlivostní analýzy digitálního systému - ukazatele podélného vyvážení letounu. Základem návrhu je výběr vhodné metody. Ten vychází z přehledu spolehlivostních analýz uvedeného v předchozí části. Poslední část se zabývá provedením spolehlivostní analýzy FMEA ukazatele podélného vyvážení letounu, diskusí dosažených výsledků a návrhem opatření pro zvýšení spolehlivosti analyzovaného systému - ukazatele podélného vyvážení letounu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.